mandag 18. februar 2013

Omveien

Ok, så kjørte du deg vill igjen. Det er bare en omvei, kom igjen, bare fortsett, så kommer du fram etter hvert.
Arnhild Lauveng, I morgen var jeg alltid en løve.


En leveregel jeg er har nytte av å minne meg selv på når ting ikke helt går min vei. For livet, det har sine opp- og nedturer. Alle mennesker, om så friske eller syke, har vanskelige og bedre perioder. Sånn er livet, og det er det lite å gjøre med. 

Slik har jeg også mine dårlige perioder. Med en spiseforstyrrelse liggende i bakgrunnen kan slike vanskelige dager, uker eller til og med måneder, virke helt uoverkommelige, og faktisk ta all mot i fra meg til tider. Men så kommer jeg meg på en eller annen ubegripelig måte gjennom det, igjen og igjen, og i etterkant kan jeg som regel se at det har gjort meg sterkere. Selv om jeg veldig, veldig gjerne skulle vært foruten diverse utfordringer, så har de likevel bedratt til å styrke meg, og dét er det viktig å innse! 

Så jeg minner meg selv og dere der ute på det i dag.

Ikke la en omvei stoppe deg, for det er bare det det er..
En omvei. 


3 kommentarer:

  1. For en fin måte å se på det på ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hjelper å sette ting i perspektiv når livet er vanskelig. Om du ikke har lest boka til Arnhild Lauveng, så er jeg sikker på at du vil like den. Hun har mange kloke ord å by på ;)

      Slett