onsdag 13. februar 2013

Sperre

Bloggen har blitt til et skikkelig øde sted over de siste måneder. Det mangler bokstaver, ord og setninger. Ordentlige, sammensatte tekster. Jeg sliter med en bloggers-block, om det overhode er et eksisterende fenomen.

Jeg savner å skrive, flytende og uten å måtte dra meg i tunga for å få ut ordene. Som før. Jeg tar meg selv faktisk i å skrive sider lange blogginnlegg i hodet. Når jeg går til, og sitter, på bussen, i butikken, på skolen.. overalt. Men det er og forblir i tankene. Bloggen forfaller i mellomtiden.

Jeg leser dagens avis, og oppdager at "Hei, dét må jeg blogge om! Jeg har mye på hjertet når det gjelder dette temaet". En gang framme ved dataen står det stille. Hvordan skal jeg formidle dette? Hvordan skal jeg ordlegge meg selv her, uten å tråkke på noens tær? Har jeg i det hele tatt noe interessant å fortelle?

Ved å stadig blogge om meg selv, begynner jeg dessuten å ligne farlig mye på de som omtales som Rosabloggere. Jeg er jo ingen Rosablogger, og akter ei å bli til en. Hadde jeg begynt med "dagens outfit" så ville mine lesere fått latterkrampe fordi jeg mangler stil. Og siden bloggen i bunn og grunn handlet om et seriøst tema, og jeg ikke er noe klovn med en stor, rød nese, så er dette kanskje heller ikke stedet å komme til for å få seg en god latter.

Det som står igjen da, er å skrive om hva jeg fyller dagene mine med, men det kan da umulig være spennende å lese at jeg skal på ballett hver tirsdag og torsdag, når det er noe dere har hørt tusen ganger før. Old news is bad news.

Bloggers-block er herved et fenomen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar