fredag 19. april 2013

Egotrip

Jeg har vært aktiv i dag. Igjen. Gått rundt på liksom-energi. For egentlig er jeg veldig sliten. Eller bare trøtt. Jeg ville ligge i senga hele dagen. Gjemme meg under dyna, og synes synd på meg selv. Alenetid med feit-følelsen. Men jeg klarte å komme meg ut, på tross av dørstokkmila. Den har forøvrig blitt veldig lang i det siste. Først dro jeg til frisøren. Det var på tide. Veldig på tide. Nå er det blitt to centimeter kortere. Å spare hår er et evighetsprosjekt. Jeg glemte lommeboka, noe jeg fant ut etter å ha blitt klippet av den aldri så kjekke frisøren. Det var litt flaut. Så sprang jeg tilbake til dps. Og tilbake til Lade torget, i regnværet. Med nyklippet hår, og en fin sveis som nå var gjennomvåt og ødelagt, sa jeg at jeg hadde funnet lommeboka. Den lå i feil veske. Typisk, sa jeg med en aldeles sær grimase. Også ønsket han meg lykke til med ballettforestillingen. Den hyggelige unge mannen. Når jeg kom tilbake var det middagstid. Jeg fikk pannekaker. Uten flesk, med salat i plastboks. Fordi jeg er vegetarianer. De har enda ikke skjønt at salatblader ikke dekker proteinbehovet mitt. Og pannekakene var tørre. En halvliter sitronvann klarte heldigvis å skylle det ned. To tredjedeler sitronsaft, en tredjedel vann. Jeg liker sure ting. Når jeg var ferdig dro jeg til byen. Det pøsregnet igjen, og jeg ble gjennomvåt. Så møtte jeg Tine. Vi drakk kaffe. Søte, kjære Tinemor. Etter kaffen måtte jeg finne meg nye klær. Fordi jeg har lagt på meg. Og nå er klærne mine for små. Dessverre finner jeg aldri noe. Nesten. Det tok meg bare tre timer denne gangen. Dette kom jeg hjem med:


Same old, same old. Litt vågalt med blåfarget genser da. Genseren er god. Og buksa har en mørk gråfarge. Det synes ikke på bildet. Men håret synes. Og genseren. Til slutt skal jeg fortelle deg en hemmelighet. Den vil skremme de fleste jenter på min alder:

Jeg kan ikke fordra shopping.

Ikke si det til noen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar