fredag 26. april 2013

Forestillingshelg

Da er vi snart i gang!


I dag må vi møte opp i Olavshallen klokka 19 for å ha prøver på scenen. Det er satt opp 1,5 time til dette. Tipper vi er på scenen i fire minutter, maks. Haha. Jeg kvier meg litt for generalprøven i morgen. Lurer på om vi skal ha kostymen på den gangen. Vi har bare prøvd å danse med kjolen én gang før, og det hadde sine utfordringer (les: hver gang vi skulle ned på knære fryktet jeg at jeg kom til å dra ned kjolen, til under.. puppehøyde). Men det går nok bra. Håper jeg. Jo.

Altså:    Kom og se!

I går gant jeg ut at ei som jobber i miljøet her på dps skal komme til lørdagens forestilling. Snakk om prestasjonsangst? Nei da. Jo da. Mamma og min yngste lillesøster kommer også. Jeg tror det blir en hektisk, men fin dag. Litt nerver er vel uansett på sin plass. I går skulle vi gå gjennom dansen, og tror du ikke at jeg klarte å miste fotfeste? Falt rett på rompa. Fun fun fun. I mitt selvforsvar må jeg nevne at vi danset på et ekstremt glatt gulv. Flaks at det bare jeg som gikk i bakken, og ikke hele gjengen. Hadde tatt seg ut. Bare en som kan være klassens klovn. Jeg er heldig.

Selv om jeg gleder meg til en helg med dans, så kjenner jeg at det skal bli godt å ha det overstått. Det skjer så mye utenom ballett for tida, at jeg trenger å ta noen dype åndedrag før det blir snakk om eksamenstid, utskrivelse osv. Litt synd bare, at det kun er to treninger igjen etter forestillingene.

Men for å se det fra den lyse siden: Knærne mine vil ha godt av en pause.

1 kommentar:

  1. Ååå, masse lykke til! Skulle så gjerne sett det :)
    Håper det går greit med maten <3

    SvarSlett