lørdag 13. april 2013

Vår i luften, uro i kroppen

Det er ingen dum ting å være innlagt når det går mot lysere tider. 
Området rundt Ladestien må være den vakreste i hele Trondheim akkurat nå. 

Jeg er jo så glad i sjøen!



Det er litt synd at dørstokkmila er så uoverkommelig lang til tider. Jeg skulle mer enn gjerne tatt med meg en bok og sittet på en stein i solen noen timer. Pustet inn frisk luft. Kjenne på roen, og høre lyden av det salte vannet som slår sine bølger mot land. Jeg klarte å komme meg ut en liten tur i går, sammen med ei som jobber i miljøet. Det var fint, og jeg håper at sola titter fram i dag også. Da skal jeg tvinge meg selv ut med en bok og ullteppet. En vet jo aldri hvor lenge det fine været varer her i Trondheim. 

Det er lørdag i dag. Lørdager er lange, og som regel svært innholdsløse. Jeg har den rutinen her at jeg står opp til samme tid hver dag, selv om det er helg. Halv åtte blir jeg vekket av nattvakten (i det siste har jeg våknet av meg selv- døgnritme er en fin ting!). Jeg er vant til å stresse opp til kantina og videre til skolen, og dermed holde alt som heter tanker og følelser på avstand. Men på dager som denne har jeg ingen sted å gjøre av meg. Jeg blir rastløs. Urolig i kroppen. Ikke nok med det- på lørdager mister jeg strukturen når det gjelder måltider også. Middag har vi ikke, til kveldsmat er det pizza. Hulter til bulter, bla bla bla.. Det er godt at det ikke er lørdag hver dag.

Om vi ser bort fra helgene, så er det mye som skjer på denne tiden. På mandag har jeg matteprøve, skrivedag på tirsdag, kostymeprøving på ballett på tirsdag- og torsdagskveld.. Det er ballettforestilling i Olavshallen i slutten av april, og snart står det en eller flere eksamer på timeplanen også. Det er nok til å holde meg opptatt.

Dessuten har det gått opp for meg at jeg snart har fullført et skoleår, og det kjennes helt uvirkelig!

Ja, ja.
Over og ut.



2 kommentarer:

  1. Må bare si at jeg liker bloggen din veldig godt, og at jeg har fulgt den litt sånn av og på i over 1,5 år :)

    Der jeg pleier å være innlagt er det heller ingen skikkelig struktur på måltidene Lørdag/ Søndag, noe som er ganske irriterende når nettopp denne strukturen er så viktig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var hyggelig å høre :-)
      Bloggen din har jeg også vært innom en del- fortsett å skrive som du gjør, du er flink.

      Sant, det er irriterende! Sikkert bra at det er slik, for ut i den "virkelige" verden så er det jo heller ikke alltid slik at man kan spise det samme til "riktig" tid hver dag, men likevel.. Som om det ikke er utfordrende nok å spise liksom, haha.

      Slett