torsdag 2. mai 2013

1,2,3..


  • Utskrivelsen begynner å nærme seg
  • I kveld får jeg vite om jeg får danse tåspiss til neste semester eller ei
  • Jeg skal på visning i morgen
  • Det er snart eksamenstid

Fire viktige øyeblikk. Mye som skjer. Tiden flyr. 

I morgen skal jeg på helgepermisjon, hjem til Lizst og Ludwig. Roomie er ikke hjemme i helga, så jeg har leiligheten for meg selv. Det blir mest sannsynlig en rolig helg, med mye filmtitting og såklart oppfølging av kostplanen. Jeg har kryssord, et stort lager av kaffe og te, og dessuten en del rydding å gjøre. Altså kommer jeg ikke til å kjede livet av meg. Jeg tror det blir greit. 
På tirsdag blir jeg skrevet ut etter 6 lange, travle uker. Selv om det vil ha sine utfordringer å bo hjemme igjen, så ser jeg fram til det. Mine egne omgivelser. Noe annet enn tørre brødskiver med Jarlsberg. På seks uker føler jeg at jeg har fått til veldig mye. Jeg er mer motivert enn noen gang, og føler at jeg virkelig er godt på vei ut av spiseforstyrrelsen. Noe vil mest sannsynlig bli hengende igjen i en god stund framover, kanskje det er snakk om år. Men så lenge destruktive tanker ikke blir til destruktive handlinger, vil det gå bra. Jeg er optimistisk. Sommeren nærmer seg, det er lysere tider og dermed er humøret generelt mye bedre enn på vinterstid. Ja, jeg er optimist, og jeg tror at alt vil ordne seg.

I kveld er det ballett. Avslutningen. Det er trist at Step by Step tar sommerferie så tidlig som i starten av mai, men det har sine fordeler også. Andre ting vil stjele mye tid fra meg den neste måneden, og det kunne blitt en del stress om jeg skulle ha danset to kvelder i uka i tillegg. Men når det gjelder i kveld.. Vi skal se på film. Dansen vi danset på forestillinga siste helg. Det blir spennende å se! Et sted midt i dansen tråkket jeg (typisk min uflaks!) på en stor klump av sportsteip, som klistrer seg til venstre storetå. Irritasjonsmoment til tusen. Det var glatt, og derfor vanskelig å ikke miste konsentrasjonen eller bryte ut i latterkrampe. Men jeg tror jeg taklet det greit. Vi får se. I tillegg til å se helgens danseprestasjoner, får vi anbefaling for neste semester. Kommer jeg til å være "stuck" på klassisk 1 atter en gang på grunn av helsen min, eller har jeg bevist treneren min at jeg er i bedre fysisk og psykisk form det siste semesteret? Jeg føler meg klar for et nivå høyere, og krysser alt jeg har av både fingre og tær. Ballett er motivasjonen min til å holde vekta oppe, ballett gir meg glede. Om jeg enda en gang må ta et semester på dette nivået, så er jeg redd for at jeg får for lite utfordring (det har det ikke vært så mye av i det siste) og dermed mister dansegleden. Det hadde virkelig vært en dum ting. Jeg håper. Håper, håper, håper!

I tillegg til at jeg skal ut på helgepermisjon i morgen, skal jeg på visning. Leiekontrakten til leiligheten jeg deler med min venninne går ut i slutten av juni, og jeg leter derfor etter et nytt bosted. Denne gangen noe eget. Jeg har prøvd så å si alt- leilighet med eksen, bofellesskap, leilighet med venninne  m.m. Nå er det på tide å bo for meg selv. Sammen med fuglene, selvfølgelig. Jeg skal på visning et sted på Byåsen. En leilighet som er akkurat passe stor, og med gode trikk- og bussforbindelser til byen. Har fått med meg at det er en god del andre som også skal på visning der, så jeg kan bare håpe at det er noe og at jeg blir valgt ut. Det hadde vært mer enn greit å få sikret seg et tak over hodet, og om jeg kunne funnet meg noe allerede nå, så slipper jeg dessuten å stresse mer om det i hele sommerferien. Igjen- Jeg håper håper håper.

Til syvende og sist er det ikke mange uker igjen til eksamenstida. Om kun 27 dager er det norskeksamen, og om ikke mindre enn to uker får jeg vite om jeg kommer opp i matte i tillegg. Det blir spennende. Det sier seg selv at jeg hadde blitt meget fornøyd dersom jeg kun kommer opp i norsk bokmål. Hehe. 

Nok babling for i dag.

2 kommentarer:

  1. Jaaaaa Byåsen!!!!! <3<3<3<3<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble ikke Byåsen gitt :( Vanskelig å finne seg et bosted for tiden. Sukk.

      Slett