tirsdag 28. mai 2013

Kroppen, altså. Kroppen.

Dagen begynte med vond hals. 
Men det stoppet meg ikke, for klokka 08:00 var jeg Fit For Fight, og på vei til eksamen.

På den lange veien til skolen (det tar hele 6 minutter når jeg blir kjørt av Ambulant Boveiledning), mistet jeg plutselig stemmen. Så jeg var heldig med at det ikke var noen muntlig eksamen jeg skulle ha i dag. Jeg klarer å skrive en retorisk analyse uten stemme liksom. Og det gikk bra, det. Til å begynne med(...) Jeg kom meg gjennom kortsvaroppgaven, og jeg tror det gikk ganske fint. "Vis fagkunnskaper her, tekstforståelse der. Bladibla". Enkelt. Nei, det var først når jeg hadde skrevet ca. 200 ord på langsvaroppgaven, at elendigheten begynte. SMERTE. Og derfor, PANIKK. Og derfor, enda mer SUKK og STØNN og AU. Og det endte opp med at jeg sovnet over eksamensoppgaven, og måtte be om sykemeldig for å kunne ta eksamen på nytt. Til høst. Fml. Men jeg får standpunktkarakteren min, da. Så det er egentlig "bare" en eksamenskarakter som ikke står på papiret i år (no worry- æ'kke ferdig med skolen uansett). 

Resten av dagen har jeg holdt meg i senga og sett ut som det her:


(Bildet er retusjert i Paint og gir deg et falsk håp om at jeg har blitt penere over natten)

Jeg prøver å holde hodet over vann, tunga i rett munn, flere baller i lufta på en gang. Og så videre. 
Det går greit, så lenge jeg fokuserer på det som er POSITIVT i livet. Her er min fine liste over bra-ting:

  1. Jeg har fullført matteeksamen
  2. Jeg har ikke latt vanskelige situasjoner ødelegge mine matrutiner
  3. Jeg har to undulater som er glade i meg (de prøver stadig å parre seg med hodet mitt)
  4. Det er bare 31 dager igjen til jeg skal til Roskilde med Karen og Ingvild!
  5. Det er fint vær

Så livet er ganske greit. Bortsett fra akkurat nå.
Akkurat nå føler jeg meg bare syk.

2 kommentarer:

  1. Uff, så kjipt å bli syk på eksamen da, men bra du klarer å rett litt fokus mot alt det som er positivt. God bedring :)

    SvarSlett