lørdag 25. mai 2013

Tingenes tilstand

Det er mye å holde styr på. Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal begynne, om jeg skal være helt ærlig. Først og fremst kan jeg fortelle at det fortsatt går bra med mat og vekt. Jeg har gått litt opp siden utskrivelsen, og det er et godt tegn. Det beviser at jeg ikke ubevist reduserer matinntaket igjen. Bank i bordet.

Ellers er det mye fokus på eksamensforberedelser. Både matte- og norskbok er full av fargerike klistremerker for å holde en viss oversikt. Ettersom jeg er et ordensmenneske deluxe, har jeg så å si skrevet alt som stod i skrivebøkene mine fra scratch. Det er litt av en jobb, men jeg synes jeg lærer av det. Selv om jeg ikke setter meg så nøye i alt jeg skriver, så går det inn i hodet mitt allikevel. Det funker for min del. Dessuten er det ganske koselig å skrive i flere timer når jeg har kompisene mine på hodet.


Forige uke hadde jeg skrivedag i norsk, det har jeg muligens fortalt dere før? Jeg gruet meg, ettersom det ikke gikk gangen før (blackout! klarte ikke å få ned noe som helst på papiret). Men det gikk bra denne gangen. Jeg brukte over halvparten av tiden på kortsvaroppgaven, som bestod av et dikt som jeg skulle analysere. Selv om langsvaroppgaven er (det sier jo seg selv) mye mer omfattende. Det gjenstod altså bare to timer til del to (novelleanalyse), men jeg kom meg gjennom den også. Jeg dro hjem med en god magefølelse.

Jeg forventet slettes ikke noe bedre enn en fire, men jeg klarte å skrive, og det var en overvinnelse i seg selv. Resultatet fikk jeg dagen etter, og jeg endte opp med en fin 4+. Jeg fikk en god tilbakemelding, men læreren sa at jeg burde stole mer på meg selv- om jeg nemlig hadde skrevet alt jeg "skrev" i hodet mitt, så kunne jeg fått et bedre resultat. Men resultatet burde være bra nok for denne gang. Jeg får notere meg at jeg må skaffe meg bedre selvtillitt, og bruke den på norskeksamen på tirsdag(...)

I kontrast med for en uke siden, så må ting mer eller mindre gå på autopilot nå for å få alt til å gå rundt. Det er en god del stress, både på hjemmefronten og når det kommer til skolerelaterte ting. I tillegg må jeg ikke glemme å nevne at været har gått fra sydentemperatur til å tippe under ti varmegrader. Mine planer om å pugge til eksamen i sola har altså gått rett i dass. That sucks. 

Boligsituasjonen forblir ukjent. En stor stress-faktor som jeg prøver å ignorere i noen dager. Akkurat nå må jeg komme meg gjennom eksamenstida først. Resten får jeg ta senere. En ting om gangen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar