mandag 10. juni 2013

På flyttefot

Skrevet søndag 09. juni
Det føles litt rart å melde dere at jeg atter en gang er på flyttefot. Jeg har ikke akkurat flyttet lite de siste årene. Fem ganger siden jeg innvaderte Trøndelag for to år siden. Det er litt for drøyt, synes jeg. Tidligere har jeg flyttet hit og dit, rett og slett fordi jeg var så rastløs. Jeg trivdes aldri noe sted. Jeg rømte fra det ene stedet til det andre, i godtro av å få det bedre på det neste stedet. Det var ikke slik det ble. Men uansett, det er litt annerledes nå. Jeg trives nemlig nokså godt her. Men jeg må ut. Jeg flytte. Mine nærmeste vet grunnen. Det er ikke noe som er min feil, men jeg sitter igjen med problemene. Jeg blir kastet ut. Enkelt og greit. Ha det bra kjære hjem.

Tingen er at jeg ikke har funnet noe nytt. Jeg må ut i morgen (før mandag, for da kommer namsfogden og hiver meg på gata dersom jeg fortsatt bor her). Boligmarkedet i Trondheim er alt annet enn enkelt, så jeg måtte tenke på en litt annen måte. Noe midlertidig. Det suger. Jeg klarer ikke helt å la være å advare den som skulle klikke seg inn på bloggen min: Aldri skriv under på en felles kontrakt. Det kan skape en  hel masse (stygge) problemer. Jeg for min del, jeg har blitt etterpåklok. Aldri mer.

Heldigvis har jeg gode venner som stiller opp når ting skjærer seg. Jeg får tak over hodet. Jeg skylder vedkommende stort! Hva skulle jeg gjort uten deg.

I dag
Jeg er ut av leiligheten. Det kjennes godt. Frihet. En stor lettelse fordi alt har ordnet seg, denne gangen også. Det tok meg "bare" to døgn å vaske ned hele stedet (med god hjelp, vel å merke). Nå har jeg fått flyttet alle tingene mine til en kompis også, så leiligheten er tom. Hurra! Tingenes tilstand? Jeg har krasjet ned på sofaen hos ei venninne og har det godt, et nytt bosted har jeg ikke enda- men jeg er på jakt! Og ellers går det bare strålende fint, sånn egentlig. Tjo hei.

1 kommentar: