mandag 15. juli 2013

Home, new home!

Skrevet ca.klokka 2, natt til i dag

Da har man landet i sin nye hybelleilighet. Med dyne og sovepose på gulvet, nakne vegger, ingen møbler, tomme skap og et kjøleskap som kun inneholder (hold deg fast) næringsdrikker. Lykke! Trivelig Trønder har tatt sykkelen sin, og er på tur til en døgnåpen bensinstasjon for å hente noe å tygge på. Halv to på mørke natta. Han er gal. Men takk gud for trivelige trøndere som kommer fra Kongsberg. På toppen av kransekaka kommer Lizst og Ludwig også hjem fra hotelloppholdet i morgen. Møblene likeså. Livet er snill mot meg i det siste. Jeg har det veldig fint.

Natt til i dag (eller natt til i går, om man skulle være en bedreviter som mener det er mandag idag) skrubbet vi ned leiligheten til TT (Trivelig Trønder), noe vi forsåvidt fullførte i dag (i går). Det var kos, men mulig at det bare er jeg som synes det. Jeg ser verden gjennom rosa hjertebriller for tiden. Også har jeg fått vinger. Det var vel litt slitsomt å holde på med vaskekluten til klokka fire på natten, om jeg skal være ærlig. Dersom jeg ikke lykkes med min karriere som ballerina eller psykolog, kan jeg alltid bli vaskedame. Jeg kan notere på CVen min at jeg har mange flytterunder som erfaring. Dessuten har jeg jobbet som vaskehjelp i et kloster i Nederland da jeg var 16 år og trengte lommepenger, men det er en annen historie.

Det er godt å endelig ha et sted for seg selv. Ingenting annet enn mine egne saker å passe på. Ingen som kan lage trøbbel for meg ved å gi blaffen i alt som kalles forpliktelser og praktiske oppgaver (nei Tott, jeg sikter ikke til deg <3 ). Maken til frihet! Må nevne at jeg kommer til å savne roomien min, men jeg er klar for å spre vingene og fly min egen vei. I`m a big bird now!

Nå er jeg sulten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar