fredag 17. januar 2014

En travel uke

Travle dager, lite tid til overs for bloggen. Skole, dans, IKS..
Jeg er her og der og overalt.

Kort fortalt:
Jeg har mye å gjøre.

Jeg trives med dette, men det er uvant. Denne uken har gått i ett. Mandagen gikk bort til skole og ballet. På tirsdag hadde jeg en time som pasient hos psykologen, skulle så være på IKS for å ha den motsatte rollen i en samtale, etterfølgt av en heftig ballettrening på kvelden. Onsdag var jeg atter en gang ikke hjemme fra morgen til kveld, og på torsdag likeså. En fri-dag på fredag var altså på sin plass. Jeg har sovet (rettere sagt ligget i koma til klokka nærmet seg 16) og vært en tur på treningssenter- that's about it. I helgen har jeg... vel, gjort det samme som på fredag.

Jeg er vel egentlig litt en i sånn fase der jeg går fra å ha et par gjøremål i uka, til å få en noenlunde normal dagsorden fra mandag til og med fredag. Etter flere år med sykdom er det veldig normalt å føle at man har lite energi å gå på. Selv om jeg hadde en normal vekt og et normalt matinntak, så kunne jeg føle meg helt ødelagt etter få oppgaver eller aktiviteter. En typisk "studenttilværelse" var det ikke snakk om- for meg har det vært helt umulig å forstå hvordan andre på min alder klarer å kombinere studie, jobb, trening og et sosialt liv. Jeg lå i senga et helt døgn etter å ha hatt to timer på skolen. En så travel uke som jeg har bak meg ville vært uoverkommelig for et halvt år siden. Det er så vidt jeg klarer det nå. Men det går, selv om det betyr at jeg ligger i senga og daffer hele helgen.

Det at det er vinter og kaldt gjør det ikke akkurat enklere. Når jeg våkner tidlig på dagen er jeg lite motivert til å starte en ny dag. Senga frister mye mer, og tanken på å være på farta fra morgen til kveld gjør meg nesten mer sliten enn det å faktisk gjennomføre mine gjøremål. Jeg skal ikke nekte for at dette mange ganger har ført til at jeg har blitt liggende.

Men jeg har altså klart det i uken som har vært, og jeg må innrømme at det føltes veldig bra å kjenne at energinivået begynner å komme tilbake. Jeg håper og krysser fingrene for at uken som kommer blir like bra.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar