onsdag 13. januar 2016

Anne gjør ting hun ikke kan

Dance hall, for eksempel. Herreminhatt, jeg har aldri gjort noe så jævlig! Å være ballerina i en  dansesal med folk som er flinke på en helt annen dansestil.. Alt for kontrollert og "stiv" i kroppen. Riste på rompa, puppene.. Ikke være i senter. Hva er det...?! Jeg er vant til å stå i senter hele tida, jeg. Snakk om å sprenge grenser og gå ti mil ut av sin komfortsone gitt. Jeg trodde jeg skulle dø av skam og kjente på en smule panikk. Men jeg prøvde, og jeg skal prøve igjen. Det må ha klikket for meg.

I dag skulle jeg egentlig på Voguing, men jeg var ikke i form. Bihulene, som vanlig. I tillegg har jeg en del skolearbeid jeg burde fokusere på, så det var nok smart jeg ble hjemme uansett. I morgen har jeg likevel tenkt å dra tilbake til RAW for å dumme meg ut enda litt mer. Jeg skal prøve meg på hip hop. Gud bedre.

Når det gjelder studiet..
Jeg er fortsatt veldig sikker på at jeg har valgt riktig. Men shit, så mye. Så tungt. Jeg kjenner på hele meg at det var et ganske så stort skritt fra å være syk og å gå på Østmarka skole, til å begynne som student på fulltid. Noen ganger tviler jeg på om jeg virkelig var klar for det.

Men jeg trives kjempe godt. Tegnspråk er like fasinerende som det var før jeg begynte på HiST (nå NTNU, men det føles enda rart å si det høyt). Lærerne er fantastiske også. Første semesteret er overstått, og eksamen har jeg tatt. Seint på høsten begynte jeg å kjenne på stresset og utmattelsen, så jeg inngikk en avtale om løsere frister for innlevering osv. Det har resultert i at jeg klarte å gjennomføre eksamen, men jeg har enda en stor oppgave fra forrige semester hengende over meg. Nå som vi har blitt kjente med arbeidskravene til vårsemesteret kjenner jeg det er veldig uheldig, og jeg prøver å bli ferdig så fort som mulig. Lykke til med å legge prestasjonsangsten til sida, Anne.....

Eksamen gikk, alt i alt, helt OK. Jeg gjennomførte den teoretiske delen med en ganske god følelse. Praktisk eksamen er en annen historie dog. Jeg fikk kjempe sterk angst, og selv om jeg satt ut tiden så fikk jeg ikke gjennomført det som skulle gjennomføres. Den må jeg nok ta på nytt. En annen ulempe med at jeg ikke fikk levert den ene oppgave i høstsemester, er at jeg ikke får vite noen resultater heller. Det gjør meg litt nervøs..

På mandag var den første skoledagen, og den endte dessverre med at jeg måtte dra hjem tidligere. Jeg fikk intens angst av en eller annen grunn, og hadde lite lyst på enda et sammenbrudd på skolen, så jeg stakk.

Bedre i morgen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar