fredag 15. april 2016

Fuck fasaden

Noen dager våkner jeg engstelig. Sånn som i dag.

Jeg vet ikke hvor det kommer fra, jeg bare vet at det er der. Kjenner det i hele kroppen. Bena er stive som planker, pusten anstrengt og unaturlig. For noe dritt. Få det til å slutte.

Jeg prøver å tenke at det går over, at det er ufarlig. Gjør noe som får oppmerksomheten over på noe annet. Men noen ganger fungerer det bare ikke slik. Klokka nærmer seg 18 og jeg har gått med angsten hele dagen. Panikkanfall kommer og går, men angsten for angsten er konstant.

Hjernen overtenker. Hva er grunnen denne gangen? Drømte jeg noe som trygget angsten? Hvorfor har jeg det slik når jeg egentlig har det fint i livet? Jeg har da ingen grunn til angstanfall. Slutt med dette tullet. Rydd stua, tegn, mal, sett på en klesvask. Anything. Men nei. Jeg får heller bare akseptere at det er en slik dag. Kanskje det er bedre i morgen.

#Fuckfasaden



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar